Assistance

Assistance to pomoc, a jeśli pomoc, to głowa podpowiada nam jedno hasło: holowanie. Ale nie tylko! Kiedy przysługuje assistance? W jakim zakresie? Znaków zapytania jest znacznie więcej, bo assistance assistance nie równe!

W najlepszej sytuacji są posiadacze aut nowych, bo najczęściej assistance zapewnia im producent pojazdu. Do tego wysoce prawdopodobne jest, iż posiadają pakietową polisę ubezpieczeniową o pełnym zakresie.

Podstawowe assistance przy polisie OC obejmuje najczęściej holowanie po kolizji, czy wypadku. Najczęściej jest ono dodawane jako gratis do polisy OC (więcej tutaj: OC pojazdu).

Trochę lepsze, najczęściej już jako opcja przy AutoCasco (AC) (więcej tutaj: AC pojazdu) działa również w razie awarii, ale tylko wtedy, gdy auto nie zepsuło nam się pod domem, ale minimum 20, czy 30 kilometrów od niego. I znowu: nie każdy mieszka tam, gdzie jest zameldowany, czy tam, gdzie zarejestrowane ma auto. Szkodę też umieć trzeba zgłosić.

Jeszcze lepsze obowiązuje nawet pod domem, ale ma limit kilometrów w ramach którego możesz zwiedzać Polskę na lawecie. Masz również duże szanse, że dowiozą Ci benzynę czy ropę, gdy zapatrzysz się za bardzo na mijany krajobraz, nie zwracając uwagi na wskaźnik paliwa.

W błahych teoretycznie przypadkach, takich jak np. przebita opona, czy rozładowany akumulator problem z pomocą assistance rozwiązać można na miejscu. Ważne by umieć podkreślić to, dzwoniąc po pomoc.

Z najlepszym assistance możesz na lawecie zwiedzać Europę. Jednak najczęściej z limitem kilometrów.

Dobre assistance, to też auto zastępcze. Tu warto spojrzeć na to, czy firma ubezpieczeniowa tylko organizuje samochód zastępczy, czy również za niego płaci- różnica jest dość zasadnicza.

Z naj naj najlepszym assistance masz nawet gwarancję noclegu w trasie, jeśli nie da się auta naprawić…

Zwrócić trzeba też uwagę na to, czy w razie awarii polisa zapewnia również transport dla jadących z nami pasażerów. O ile w mieście jest to rzecz nieistotna, to już w trasie, gdy wybrałeś się z rodziną w Bieszczady staje się bardzo istotną składową tego, co zapewnia Ci polisa.

W przypadku aut dostawczych ważna jest z kolei kwestia zabezpieczenia przewożonego ładunku.

Kompleksowa ochrona w ramach assistace zapewnia nawet pomoc prawną, czy też tłumacza, jeśli problem przydarzy nam się za granicą.

Najważniejsze, to dobrać pakiet assistance do naszych realnych potrzeb, przewidując jakie „przygody” mogą nam się po drodze zdarzyć.

Pewne jest jedno: nie potrzebujesz assistance w dwóch przypadkach:  jeśli jesteś mechanikiem, lub masz kolegę „laweciarza”, który przyjedzie po Ciebie nawet w Bieszczady czy do Portugalii.

Z ŻYCIA WZIĘTE:

Jedziesz z Poznania do Świnoujścia. Najpierw autostrada A2, potem ekspresowa trasa S3. Komfort jazdy, ale warunki atmosferyczne powodują, że w wyprzedzającym Cię lewym pasem oplu insignia odpada pracująca na pełnej prędkości wycieraczka. Jego problem. Nagle na wysokości Gryfina zauważasz, że Twój tłumik pracuje nienaturalnie głośno, zjeżdżasz z trasy, na bocznej drodze stwierdzasz, że do Gryfina nie dotrzesz, tłumik haczy o nierówności poniemieckiej bocznej drogi. W zasięgu Twojego wzroku widzisz trzech mechaników, ale… jest pierwszy dzień długiego weekendu, ostatnią rzeczą, o której myślą to pomoc Tobie. Co robisz? Dzwonisz na assistance! Masz limit 250 km „na lawecie”. I teraz decyzja: podróż do domu, czy opcja, że laweta z firmy ubezpieczeniowej zawiezie Cię do celu, czyli do Świnoujścia? Oczywiście, że jedziesz nad morze, tam naprawiają Ci auto, podczas gdy Ty się opalasz na plaży… a bez assistance? Nadal mokniesz pod Gryfinem.

Related posts